Spring naar inhoud
9 november 2010 / zweetvoeten

Remedies tegen zweetvoeten uit Oma weet raad

Na het wassen insmeren met azijnwater.

Sokken niet in wasverzachter omspoelen, dit houdt namelijk vocht vast.
– D

Een paar dagen achter elkaar de voeten ’s morgens en ’s avonds goed wassen en daarna insmeren met zinkolie, verkrijgbaar bij de apotheek. Een schone “witte” sok erover. Helpt geweldig!
– Christien

Talkpoeder een of twee maal daags in de sok strooien.
– Mirjam

Zweetvoeten? ’s avonds een wisselbad voor de voeten, 10 tellen heet water tot boven de enkels, 3 tellen koud water tot onder de enkels dit een paar keer herhalen dan een half uurtje met de voeten omhoog en daarna insmeren met kamferspiritus.
– Brigit

Groene schil van noten raspen en vermengen met zout. 2 uur in je voeten laten trekken en je bent een jaar van je zweetvoeten af.
– Anita

ELKE dag een voetbad met lauw water en daarin een flinke scheut javelwater. Gedurende een 20 tal minuten laten trekken en dit een paar weken volhouden! Succes gegarandeerd!!
– Patrick

Nooit twee dagen achterelkaar de zelfde schoenen dragen. Schoenen hebben tijd nodig om het oude zweet en dus de geur kwijt te raken.

Via via was ik aan het grasduinen op jullie site die vol goede tips staat. Echter bij zweetvoeten-tips wil ik toevoegen dat mensen met zweetvoeten afvalstoffen via de voeten elimineren. Ze moeten dus zorgen voor een goede voethygiëne. Want heel dikwijls worden mensen die van het zweetvoetenprobleem af zijn vervolgens veel vatbaarder voor longkwaaltjes. Maakte het mee met mijn jongste zoon, en staat eveneens vermeld in Dr. Vogel’s boek.
– Anne Marie Willems

Erg veel mensen hebben last van zweetvoeten en verstoppen dit door geen schoenen uit te durfen trekken, of hebben elke week wel een paar nieuwe kousen gekocht omdat ze zich schamen wanneer een ander hun was doet. Geen probleem. TREK EEN PAAR OUDE KOUSEN AAN EN NEEM EEN PAAR OUDE LIEFST LEDER SCHOENEN WELKE JE BEIDE VULT MET EEN BORRELGLAS JONGE JENEVER. trek de schoenen aan en je moet een dag in de jenever soppen. Nooit meer last van zweetvoeten.
– Steven Kok

Was zowel ’s ochtends als ’s avonds de voeten met groene zeep. Hierdoor zullen uw voeten minder ruiken! Als de schoenen erg ruiken naar zweet, boen deze uit met groene zeep en laat ze daarna goed droog worden. Trek altijd schone, katoenen sokken aan, en strooi wat talkpoeder over de voeten.
– Kelly

Elke dag je voeten wassen met zeep en inwrijven met handcreme en na een tijdje nooit meer zweetvoeten.
– Ronny

de voeten insmeren met zinkolie savonds sokken erom heen en herhalen , het helpt!
– rein

Als je ’s morgens in de douche staat eerst over je voeten plassen en dan lekker gaan douchen. Je zult zien dat je een hele tijd geen zweetvoeten meer hebt!!!
– Marjan

Als je last hebt van zweetvoeten moet je ’s avonds je voeten insmeren met zinkzalf, en er dan (oude) sokken overheen doen. Na een week heb je voor een paar maanden geen last meer van zweetvoeten:D!
– Ray

Ik heb bijna alles al geprobeerd zalfjes, geurvreters, talkpoeder etcetera, maar ik bleef maar stinkende zweetvoeten houden. Via via kreeg ik een tip, en ik gebruik nu inlegzolen gemaakt van cederhout. Dit is een soort natuurproduct en dat neutraliseert op 1 of andere manier de geur. Ik kan nu gewoon ’s avonds na een dag werken mijn schoenen uittrekken zonder mijn vrouw het merkt! Ik heb ze besteld op Internet via http://www.nosweat.nl. het werkt super, en uh ik heb geen aandelen van dat bedrijf hoor :-). Succes ermee.
– Jan Willem

Elke dag, een week lang, elke morgend (in de lente) op je blote voeten door de dauw lopen op het gras. Na een weekje ben je van je zweetvoeten af.
– Max

Heb je last van zweetvoeten via via kwam ik tot de tip om je voeten ongeveer 2 maanden lang s’morgens en s’avonds te wassen en na het wassen er met een puimsteenblok over heen te wrijven. Hou dit vol voor een maand of 2 en raar maar waar ik ben ook van mijn zweetvoeten af.
– Quirina

Ik gebruik zalf tegen zweetvoeten, en mijn kinderen ook. Bij b.v kruidvat kun je akileine kopen, dit is een tube groen/wit en gegarandeerd uw bent van de zweetvoeten af
– Ruud

Zilversokken laten zweetvoetengeur na een uur verdwijnen. Zilver bezit antibacteriële eigenschappen. Bij gebruik van textielproducten waarin zilvergaren is verwerkt hechten positief geladen zilverionen zich aan de bacteriën die de geur veroorzaken en leggen hun stofwisseling lam, waardoor deze afsterven. Dit klinisch geteste en wetenschappelijk bewezen ‘zilverionen-effect’ treedt bij de meeste bacteriën na een uur op.
– Anneke

Boorzuurschilfers in de sokken strooien vóór je ze aantrekt. Blijven herhalen. Na enkele weken ben je van je zweetvoeten verlost.
– Karibu

Een heel goed middel voor zweetvoeten is kampferspiritus, je komt van je zweetvoeten af en je loopt geen blaren omdat je voeten er ook nog eens harder van worden. Dit wordt meestal gebruikt om de tepels van een hond af te doen als de jonkie’s gedronken hebben. Deze tip heb ik van mijn fysiotherapeut. EN HET WERKT!!!
– Willeke

Heb je last van zweetvoeten? Neem eens een voetenbadje met rozemarijn, tea-olie of kamille en zorg er voor dat ze eeltvrij zijn.
– Jill

Doe elke avond 1 druppel etherische olie van salie in elke schoen, de geur verdwijnt heel snel!
– chris

Paar nachten je voeten met zinkolie insmeren sokken aan en dan bent u echt van de zweetvoeten af als het na paar maanden weer opkomt zetten weer herhalen.
– oda

Ik heb heel lang last gehad van zweetvoeten. Af en toe komt het weer op en dan doe ik mijn voeten ongeveer een week lang elke avond 20-30 minuten in een badje warme thee. Dit werkt echt prima. Deze tip heb ik van Dr. Oz, die af en toe in de Oprah Winfreyshow komt.
– Tamara

Alle goede tips ten spijt, zweetvoeten ontstaan door bacteriën die door de warmtehuishouding van je lichaam (zweten) een fantastisch leven hebben in je schoenen en sokken. Er is maar 1 echt effectieve manier om te voorkomen dat je zweetvoeten krijgt en dat is er voor zorgen dat bacteriën niet kunnen ontstaan! Alcohol droogt niet alleen je huid uit maar werkt slechts korte tijd, smeerseltjes sluiten je zweetporien af waardoor je niet kunt zweten en dat is uitermate slecht en ongezond voor je voeten. Het enige product op de markt wat er voor zorgt dat zweetvoeten niet kunnen ontstaan doordat er een omgeving wordt gecreëerd waar bacteriën niet kunnen ontstaan heet Podoform en is verkijgbaar bij de betere Reformwinkel en drogist. Dagelijks simpelweg op je voeten en/of in je schoenen sprayen en nooit meer last van zweetvoeten!
– Edwin Meeuwsen

Echte natte zweetvoeten? Neem 2/3 weken 2 keer per week een voetbadje van ong.10 min.met lauw water met een flinke scheut azijn.Je kan er dan weer een hele tijd tegen.
– Th.Craenmehr-Verhaegh

Dep 1 of 2 maal per maand je voeten en tussen je tenen met Formaldehyde. (verkrijgbaar bij de Apotheek)Dit werkt gegarandeerd, maar kijk uit met het inademen het kan op je luchtwegen slaan. Ik zelf doe het in een sproeiflesje. Ook je schoenen kun je zo stankvrij maken en houden.
– Marcel

Deze tip zag ik een keer bij die dokter die weleens bij Oprah komt! Het was een aflevering over zweetvoeten, sommige mensen werden er gek van! En dat kan ik me goed voorstellen. De dokter begon over ijsthee, gewoon simpele goedkope ijsthee. Of je maakt t zelf, dat kan natuurlijk ook. Neem dagelijks een voetenbadje van ijsthee, je moet het verschil na een paar dagen gaan merken.
– Crazycupcake

Ik heb jaren last gehad van zweetvoeten, kreeg toen van iemand een tip 17 jaar geleden, warm water met zeezout ’s avonds voor het naar bed gaan je voeten er ongeveer 10 min inhouden het water niet weg gooien maar de volgende ochtend je voeten 10 min in het zelfde water doen en dat 5 dagen achter elkaar, ik ben er al 17 jaar vanaf.
– Thea

Haal talkpoeder of van die speciale poeder tegen zweetvoeten. Hou 2 weken vol om iedere ochtend en avond je voeten in koud water te wassen, hoeft niet lang maar eventjes. Daarna in je sokken poeder doen, soms in je schoenen. Na die 2 weken heb je er nooit meer last van. Ikzelf heb het 2 weken gedaan, ben er nu al 5 jaar vanaf.
– Samantha

Insmeren met sudocrem. Is eigenlijk voor babybilletjes maar helpt uitstekend tegen zweetvoeten. Een paar ochtenden of avonden achter elkaar insmeren en je bent voor lange tijd ervan verlost.
– Mirjam

Ik heb vanalles geprobeerd om van mijn zweetvoeten af te komen, speciale cremes, azijn, zinkzalf, inlegzolen. Maar nu heb ik het gevonden en ik wil geen reclame maken, het is duur, maar helpt echt: geox schoenen.

Om te voorkomen dat je schoenen naar je zweetvoeten ruiken: stop in iedere schoen 1 zakje vanillesuiker! Volgende dag andere schoenen aan, zakje weer in je andere schoenen, je schoenen zijn zweetvoetgeur-vrij!
– Els

bron

Plaats een reactie